8 důvodů proč se ti nedaří natrvalo zhubnout

2018-03-14 18:30:07.000000

Pokud se pokusíš zhubnout sama a vždy se ti váha vrátí zpět, hovoříme již o tzv. chronickém dietářství. Tyto pokusy zhubnout bez odborníka mají za následek poškození bazálního metabolismu, prohloubení nedůvěry v sebe sama, v inteligenci svého těla a nespokojenost se svým tělem.

Zde uvádím 8 klíčových faktorů, které mohou za to, že se ti nedaří zhubnout natrvalo.

 

  1. Jíš hodně nebo naopak velmi málo

Dříve se předpokládalo, že k nadbytečnému ukládání tuku jakožto zásoby energie vede pouze jedna cesta, a to cesta přejídání se. V posledních letech se ukazuje, že k aktivaci tzv. úsporného genu vede i cesta nedostatečné výživy, hladovek a dietních omylů. Po této zkušenosti, kdy hladovíš nebo tvé tělo nedostává nějaký čas vše co potřebuje, jednoduše přejde na úsporný režim tvorby tukových zásob.

 

Dieta bez sportu nemá smysl
  1. Hýbeš se málo nebo špatně

Redukční jídelníček bez sportu nemá smysl. Je nutné nastartovat metabolismus a podpořit spalování tuků. Největším omylem je myslet si, že musíte nutně do posilovny, anebo sportovat každý den. Vhodnou podporou redukce jsou i procházky ve svižném tempu. Často jsme unaveni psychicky, ne fyzicky. Pohybem energii získáme. Pohyb dokáže podpořit psychickou odolnost, a navíc se při něm uvolňují hormony štěstí – endorfiny.

 

  1. Máš jednostranně zaměřený jídelníček

Pokud vynecháváš tuky nebo přílohy z jídelníčku, povede to časem k nedostatku živin. Nedostatek potřebné energie v jídelníčku se projeví chutěmi na kalorické potraviny. Za jednostranně postavený jídelníček se platí vysoká daň: tzv. nutriční podvýživa, která může vést k únavě, obezitě a neplodnosti.

 

  1. Máš strach z jídla

Se strachem se najíst nepřichází vždy jen ženy. Týká se to i můžu. Strach z jídla se zpravidla objevuje po předchozích zkušenostech s neúspěšnou redukcí. Resp. jediný způsob, který byl účinný, bylo drastické omezení velikosti porcí, omezení pečiva a příloh a sport 5x v týdnu. Výsledek se brzy dostavil, ale za jakou cenu? Jakmile povolíš, přiberete zpět. Taková zkušenost je psychicky velmi traumatizující, sráží sebevědomí a motivaci.

 

  1. Vynecháváš snídani

Pokud po ránu nemáš hlad a držíš se zaručené rady „že posloucháš své tělo“ a proto nejíš, tak neposloucháš správně. Tím, že necítíš hlad, ti tělo říká, že jeho přirozené signály jsou utlumeny a ne to, že se nemáš najíst!

 

  1. Nejíš dostatečné množství vlákniny

Ať už jsi vyzkoušela jakoukoliv dietu, zdravý životní styl, ale nejedla jsi při tom správné množství vlákniny, mělo to pravděpodobně za následek: chutě na sladké nebo brzy hlad. Vláknina přispívá k pocitu sytosti a napomáhá redukci břišních partií. Vlákninu nejlépe doplníš ve 4 porcích zeleniny a celozrnných cereálií denně!

 

  1. Špatně piješ

Správný pitný režim pomáhá proti únavě, chutím a pomáhá správné funkci metabolismu. Pitný režim musí být, pokud konzumuješ vlákninu. Vláknina může ve střevech plnit svou funkci, jen pokud je zajištěna dostatečná hydratace.

 

 

  1. Hubneš příliš rychle

Pokud hubneš velmi rychle, nutíš své tělo spotřebovávat energii ze svalů, a ne z tukových zásob. Ideální rychlost hubnutí je 250 - 500 g tuku týdně. Pokud hubneš rychleji, je to pravděpodobně ze svalů. Tento omyl tě stojí zaškrcení bazálního metabolismu, odvodnění a svalovou ochablost. Správná rychlost redukce není důležitá jen pro adaptaci metabolismu na nové podmínky, ale také tvé psychiky. Na novou váhu si musíš zvykat postupně!

 

Všechny důvody jsou vypozorované z mé osmileté praxe. Samozřejmě může existovat více důvodů. V článku nejsou zahrnuty otázky zdravotního stavu a není přihlédnuto k osobní individualitě.

 

 Autor: Ing. Pavla Gazdíková


Načítám, prosím vydržte...